بازي مبارزه در خليج عدن با حضور امير دريادار سياري در غرفه گروه فن آوا رونمايي شد

a

صفحه اصلی   اخبار
1

  در روز پایانی نمایشگاه الکامپ

  بازي مبارزه در خليج عدن با حضور امير دريادار سياري در غرفه گروه فن آوا رونمايي شد

  همزمان با روز پایانی نمایشگاه الکامپ 96 بازی مبارزه در خلیج عدن ۲ با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سایر مقامات لشکری در روز پایانی نمایشگاه الکامپ ۹۶ در غرفه گروه فن‌آوا رونمایی شد.

همزمان با روز پایانی نمایشگاه الکامپ 96 بازی "مبارزه در خلیج عدن ۲" با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات لشکری در غرفه گروه فن‌آوا رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا: در روز پایانی بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ در تهران، طی مراسمی با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و امیر گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش با حضور در غرفه گروه فن آوا، از بازی «مبارزه در خلیج عدن ۲» رونمایی شد.

فن آوا

در ابتدای این مراسم مهندس علی اصغر طراوتی مدیرعامل گروه فن آوا ضمن خوش آمدگویی به امیر دریادار سیاری و مهمانان محترم از ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا در طول هشت سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای گرانقدری توانست از مرزهای دریایی ایران اسلامی جانانه دفاع کند و تاریخ جانفشانی‌های شهدای والامقام نیروی دریایی در ناوشکن‌های سهند و جوشن و پیکان را از یاد نخواهد برد.

وی با تجلیل از فداکاری‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد در حفظ و حراست از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشورمان بیان داشت: امروزه در ادامه این فداکاری‌ها شاهد هستیم که نه تنها امنیت کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی توسط دلاورمردان نیروی دریایی در دریاهای آزاد به خوبی تامین شده است، بلکه اخباری از نجات کشتی‌های تجاری سایر کشورها از دست دزدان دریایی به خصوص در خلیج عدن به گوش می‌رسد که این مهم، مایه افتخار و مباهات برای ایران اسلامی است.

95 درصد از سهم بازار داخلی در تسخیر بازی‌های خارجی

مدیرعامل گروه فن آوا با اشاره به فراگیری بازی‌های ویدئویی در کشور افزود: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بیش از 23 میلیون نفر در کشور به بازی های ویدئویی مشغول هستند و به طور متوسط بیش از یک ساعت از وقت خود را در روز به بازی کردن اختصاص می‌دهند که از این جمعیت قابل توجه نزدیک به 65 درصد گرایش به بازی‌ بر بستر تلفن همراه دارند.

فن آوا

وی در ادامه بیان داشت: همچنین پژوهش‌های انجام شده از سوی مراکز فرهنگی نشان دهنده این واقعیت است که 95 درصد از سهم بازار داخلی را بازی‌های خارجی از آن خود کرده‌اند به گونه ای که با آسان‌ترین و ارزان‌ترین شیوه در اختیار جوانان کشورمان قرار می گیرند.

نقش بازیهای رایانه‌ای در جنگ رسانه‌ای نسبت به سینما و تلویزیون پیچیده‌تر است

طراوتی با تاکید بر اینکه مهمترین ابزار فرهنگی در حال حاضر حوزه فضای مجازی و مدیوم رسانه می‌باشد، در خصوص نقش مهم بازی‌های ویدئویی بیان داشت: بی شک نقش بازی های رایانه ای در جنگ رسانه‌ای نسبت به سینما و تلویزیون پیچیده تر می باشد، چرا که در بازی های رایانه ای مخاطب خود به عنوان بازیگر و نقش آفرین این صحنه است. بررسی های انجام شده در خصوص محتوی بازی های وارداتی نشان دهنده حقایق مهم و عمیقی می‌باشد. عمده محتوی چنین بازی‌هایی در مواردی چون اسلام هراسی، توهین به پیامبران و ادیان الهی، تخریب فرهنگ مهدویت، تخریب بنیاد خانواده، رواج خشونت و سکس، شیطان پرستی و مواردی از این دست مشترک هستند. با این وجود آیا می‌توان همچنان بازی‌های ویدئویی را صرفا تفریح دانست؟

عضو هیات مدیره گروه فن آوا با اشاره به دغدغه های موجود در کشور و بویژه مقام معظم رهبری در خصوص بازی‌های رایانه‌ای گفت: گروه فن آوا به لحاظ برخورداری از توان زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با درک این ماموریت خطیر پا به عرصه میدان گذاشته است. در این راستا بخشی در مجموعه فن آوا با عنوان "گیم آوا" تاسیس شد که پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قانونی به فعالیت در این حوزه می پردازد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه گیم آوا، اطلاعات جامعی در خصوص ویژگی ها و محتوای بازی‌های ویدئویی جمع آوری شده است که امروزه می توان ادعا کرد که این بانک اطلاعاتی یکی از جامع ترین و در نوع خود شاید در کشور منحصر به فرد باشد.

طراوتی با اشاره به نحوه مشارکت گروه فن آوا در تولید بازی رایانه ای « مبارزه در خلیج عدن 2» و استقبال گسترده نوجوانان و جوانان از این بازی در نمایشگاه الکامپ بیان داشت: این بازی با مشارکت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حمایت گروه فن آوا و موسسه رسانه پرداز آمیتیس، ساخته شده و به لطف الهی در هفته دفاع مقدس به عرضه عمومی خواهد رسید. از ویژگی های ممتاز این  این بازی رایانه ای می توان به موتور گرافیکی پر قدرت، صداگذاری حرفه ای آن اشاره کرد و به جرأت می توان گفت که یکی از بهترین گیم پلی‌ها را در بین بازی‌های ایرانی دارد و به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و مبارزه تکاوران قهرمان این نیرو با دزدان دریایی منطقه خلیج عدن می‌پردازد.

آمادگی گروه فن آوا برای همکاری‌های مشترک با ارتش

مدیرعامل گروه فن آوا با اشاره به عرضه نسخه مخصوص تلفن همراه بازی مبارزه در خلیج عدن 2 به صورت رایگان در آینده نزدیک در انتها خاطر نشان کرد: امیدواریم به فضل الهی بتوانیم گوشه کوچکی از زحمات و اقتدار نیروی قهرمان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را که به فرموده مقام معظم رهبری "نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران" می باشد را به جوانان عزیز کشورمان معرفی نماییم و ان شاء الله با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گروه فن‌آوا بتوانیم با حمایت‌های ارتش جمهوری اسلامی به خصوص نیروی محترم دریایی همکاری‌های مشترکی چه در خصوص تولید بازی‌های رایانه‌ای و همچنین در حوزه های تخصصی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز همکاری و ارایه سرویس نماییم.

باید به کمک متخصصان، فضای مجازی به فرصتی برای جهت دهی مثبت به جوانان تبدیل شود

امیر دریادار سیاری فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه مراسم با تشکر از تلاش‌های گروه فن آوا و تیم سازنده این بازی گفت: فضای مجازی هم فرصت است و هم یک تهدید، ما باید کاری کنیم که این فضا و ظرفیت به کمک متخصصان به فرصتی برای جهت دهی مثبت به جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

وی با بیان توضیحی در خصوص روند ساخت بازی مبارزه در خلیج عدن 2 یادآور شد کشور ایران یک کشور ژئوپلتیک دریایی به شمار می‌رود چرا که در شمال و جنوب ایران دریا قرار دارد و ما هم به دریای بسته، نیمه بسته و باز دسترسی داریم.

 

فن آوا

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: یکی از مهمترین دسترسی ها آبی ما دسترسی به سواحل مکران و دریای عمان است، چرا که ما از این طریق به آب های دنیا راه داریم و می توانیم به چهارگوشه جهان حرکت کنیم.

دریادار سیاری با تاکید بر این که دریا نیز به مانند فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید اضافه کرد منابع بسیاری در دریا وجود دارد که ظرف چند سال گذشته با تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به این منابع توجه دوچندان شده است. در همین رابطه استعمار جهانی تلاش دارد که ما را از دریا دور نگاه داشته و همین مساله خود حاکی از اهمیت دریا برای ماست.

وی با بیان این که منابع فراوانی در دریا وجود دارد و در این راستا می توان از ظرفیت های منابع غذایی، منابع انرژی های نو، انرژی های تجدیدپذیر، تجارت و گردشگر و ... استفاده کرد افزود: طی ده سال گذشته با تدبیر فرمانده معظم کل قوا توجه به حضور در دریاهای آزاد و فعالیت در عرصه های بین المللی یکی از راهبردهای نیروی دریایی شده است که ما اگر بخواهیم در این فضا صاحب قدرت باشیم باید این مسیر را دنبال کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دریا نوردان ایرانی با رکورد 5 ماه دریانوردی روی آب و سفر از سواحل مکران و دریای عمان به اقیانوس هند دریای مدیترانه و جنوب آفریقا اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح ایرانیان را در برابر جهانیان به رخ کشیدند.

دریادار سیاری تصریح کرد: شاهد بودیم که در اقیانوس هند پدیده دزدی دریایی به وجود آمد و این به خاطر شرایط استراتژیک و عبور کالاهای تجاری بسیار و نفت کش های عبوری از خلیج عدن بود.

وی در ادامه با اشاره به این که این ناامنی کنترل شده ده ها میلیارد دلار به اقتصاد دنیا خسارت وارد کرد گفت: مسیر دریایی ایران تا خلیج عدن 2 هزار 500 کیلومتر است که در این مسیر کشتی ها تجاری و نفت کش های ایرانی بارها مورد تجاوز قرار گرفته اند.

 وی با ارائه آماری از کشتی های ایرانی عبوری از خلیج عدن گفت: تا به امروز 4 هزار و 200 فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی از خلیج عدن عبور کرده اند که با وجود 250 مورد درگیری دلاورمردان دریایی ما اجازه ندادند که خسارتی به کشتی های ایرانی وارد شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر لزوم نمایش و اطلاع رسانی این دلاورمردی دریانوردان ایرانی در خلیج عدن گفت: بازی مبارزه در خلیج عدن 1 که در سال 1391 رونمایی شد در همین راستا بود و مورد استقبال قرار گرفت.

تاکید مقام معظم رهبری بر ساخت بازی‌هایی مانند خلیج عدن

 وی با اشاره به ملاقات با فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: در گزارشی که به ایشان ارائه شد به ساخت این بازی و استقبال بالای جوانان از این بازی اشاره شد که ایشان تاکید کردند این مسیر باید توسعه یابد تا جوانان ما بدانند در مبارزه با دزدان، نیروی دریایی ایران از چه اقتداری برخوردار است و مهمترین راه برای اطلاع رسانی به جوانان نیز ساخت همین بازی ها است.

وی با تاکید بر این که مردم از حضور دریاداران ایرانی و امنیت ایجاد شده در مناطق آبی احساس غرور    می کنند گفت : این امنیت روی آب ها به اقتصاد سالم کمک می کند و اگر همیت نباشد ما محتاج بیگانگان خواهیم شد.

دریادار سیاری در پایان با تاکید بر این که بازی مبارزه در خلیج عدن 2 فقط یک بازی نیست بلکه یک جهت دهنده نیز هست گفت: در بازی های خارجی به طور معمول ما را منفی نشان می دهند در حالی که ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و این تهدیدات را با مدیریت جهت دهنده و اثر بخش هدایت کنیم.

توجه جدی به نیاز جوانان در فضای مجازی یک ضرورت است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنران پایانی آئین رونمایی از بازی مبارزه در خلیج عدن 2 در غرفه گروه فن آوا، ساخت بازی مبارزه در خلیج عدن 2 یک اقدام ملی، اسلامی، انقلابی و جهادی برشمرد و گفت: دیگر امکان این که جوان و نوجوان را از فضای مجازی جدا کنیم وجود ندارد و حرکت در این مسیر یک ضرورت و نیاز به شمار می آید که اگر به نحو صحیح از سوی ما تامین نشود قطعا به نحو غلط از سوی دشمن تامین خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی کارهای بسیار بزرگ تر و پیچیده تر نسبت به ساخت چنین بازی هایی انجام داده بنابراین ما می توانیم در این حوزه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فن آوا

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: قرآن تاکید دارد که باید به غذای روح و جسم دقت شود و یکی از غذاهای روحی که نسل جوان به شدت به آن نیاز دارد استفاده از انواع بازی ها سنتی و مدرن همانند بازی های رایانه ای است.

 وی ادامه داد: دیگر امکان این که جوان و نوجوان را از چنین فضاهایی جدا کنیم وجود ندارد و حرکت در این مسیر یک ضرورت و نیاز به شمار می آید که اگر به نحو صحیح از سوی ما تامین نشود قطعا به نحو غلط از سوی دشمن تامین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی تصریح کرد: قطعا بیگانگان برای ما نسخه مثبتی نمی پیچند و به نفع ما عمل نخواهند کرد، در این شرایط تنها راه برای حرکت در این مسیر ورود به عرصه ساخت بازی ها رایانه ای است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان بر آشنایی نسل جدید با مفاهیم و نمادهای گذشته تاکید و اظهار کرد: یکی از نمادهای ایستادگی ملی 8 سال دفاع مقدس مبارزات دریانوردان نیروی راهبردی دریایی است که ما از طریق حمایت ساخت چنین بازی هایی می توانیم به این هدف دست یابیم.

در ادامه برنامه امیر دریادار سیاری با اهدا لوح تقدیر به مهندس طراوتی مدیرعامل گروه فن آوا و شاهین حقیقی نماینده تیم سازنده‌گان بازی از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تولید این بازی قدردانی کرد.

فن آوا

در انتهای این مراسم امیر دریادار سیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی و مهندس طراوتی از بازی "مبارزه در خلیج عدن 2" رونمایی کردند.

 

فن آوا

 


تاریخ : 1396/05/03-12:10:53 | بازدید : 842
برچسب :

نظرات كاربران - 0 نظر
ثبت ديدگاه
نشاني ايميل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌هاي موردنياز علامت‌گذاري شده‌اند *